EICMA 2022 in 4 Rows

GRAZIE agli Eroici che sono passati a salutarmiogni occasione è preziosa per incontrarsi di persona, e ho potuto far loro provare la moto più ganza del Salone! 🙂

Per chi ha saltato l’appuntamento, gli faccio un bignamino in 4 righe secche:

1) SORPRESA: la partecipazione del pubblico, non si vedeva una folla così oceanica da mille mila annicompresi un gran numero di giovani! Se la quantità conta qualcosa, un gran bel segnale per la salute del comparto!

2) DELUSIONE: le aziendestoricheo se ne sono state direttamente a casa, oppure hanno fatto presenza senza portare alcuna novità degna di nota (almeno nel settore turistico) – eccezione la “Moto Guzzi”, che con la V100 lancia la sfida di un motore completamente nuovoIN BOCCA AL LUPO!

3) EXPLOIT: tutta l’innovazione tecnica, di stile, di gamma, has been the prerogative of oriental producers, protagonists with a large number of models and proposals, with an impressive growing average build quality!

4) REMATCH: after that for twenty years all the Storytelling has been monopolized by the “Flagships”, in a very questionable competition to the sound of kilos, CV and euro in thousands, Now the liveliest segment is again dominated by “Smart Motorcycles”, medium displacements suitable for any type of use and with purchase and maintenance costs much more within the reach of normal humans!

WHAT ABOUT YOU, What is your opinion?!

PS: from Hondist I can not avoid commenting on the new “Transalp”, hot topic: view in pictures made me faint from how bland it seemed!, from life a bit’ more digestible, We will see on the road how it goes and how much it costs … of course from a giant like Honda, in exhuming a model that has made the history of motorcycling, I expected a much greater commitment on the personality of the bike!